f ”Lokalni plan upravljanja otpadom u Subotici, te potrebni pomaci za njegovu dalju implementaciju u smislu donošenja novih i izmene starih akata“ - Arhus Centar Subotica
Aarhus centar subotica

”Lokalni plan upravljanja otpadom u Subotici, te potrebni pomaci za njegovu dalju implementaciju u smislu donošenja novih i izmene starih akata“

18.10.2011

U Regionalnom Arhus centru je, 17. oktobra, održan seminar o drugom stubu Arhuske konvencije na konktretnom primeru na temu:"Lokalni plan upravljanja otpadom u Subotici, te potrebni pomaci za dalju implementaciju u smislu donošenja novih i izmene starih akata (Odluka o održavanju čistoće)". Seminar je podržan od strane Fonda za zaštitu životne sredine RS, Grada Suboice i drugih.

U uvodu je, Nataša Đereg, iz CEKORA predstavila projekat “ Ka zajednicama koje recikliraju u Osječko-baranjskoj županiji i Severno- bačkom okrugu” finansiranog od strane Evropske unije u sklopu programa prekogranične saradnje IPA Hrvatska – Srbija 2007 – 2013. U nastavku je podsetila prisutne da je Skupština grada Subotice, na 24. sednici održanoj 14. aprila ove godine, donela Lokalni plan upravljanja otpadom na teritoriji Grada Subotice do 2020. godine. Kao četvrta MERA i AKTIVNOST u ovom dokumentu je: Preispitivanje postojeće Odluke o održavanju čistoće, NOSIOCI su nadležni organi Gradske uprave iz oblasti komunalnih delatnosti i upravljanja otpadom, a rok izvršenja je NAKON usvajanja Lokalnog plana upravljanja otpadom. Sada, na polovini oktobra 2011. godine, pola godine od donošenja ovog dokumenta, pitamo se dokle se stiglo sa pripremama za novu i preispitivanjem postojeće Odluke, rekla je Nataša Đereg.

Odgovor je stigao od predstavnika lokalne samouprave, Margite Gal, da je pripremljen predlog (nove) Odluke o održavanju čistoće sa raznim alternativama završen, ali čelnici Gradske uprave moraju pokrenuti celokupnu proceduru. U diskusiju se uključio, Zvonko Bačić, iz JKP „Čistoća i zelenilo“ koji je rekao da su i njihovi stručnjaci pripremili predlog ovog akta. Snježana Mitrović, iz Udruženja TERRA'S, se zapitala kada i ko bi trebao da objedini sve relevantne subjekte u cilju dobijanja jednog kvalitetnog predloga Odluke koja bi, naravno, „prošao“ kroz javnu raspravu.

Stručni saradnik u gradskoj Službi za zaštitu životne sredine i održivi razvoj, mr Gordana Gavrilović, koja je učestvovala u izradi Plana, istakla je činjenicu da su, shodno Zakonu o upravljanju otpadom i Uredbi o odlaganju otpada na deponije lokalne samouprave u obavezi da u periodu od 2012. do 2016. godine smanje odlaganje biorazgradivog otpada u stopi od najmanje 25% od ukupne količine (po težini) biorazgradivog komunalnog otpada.

 Prema Lokalnom planu, ovo preduzeće je u obavezi da tokom oktobra 2011. opremi centar za sakupljanje reciklabilnog otpada, te dostavi podatke o prikupljenoj količini sekundarnih sirovina.

Osim predstavnika lokalne samouprave i komunalnog preduzeća, skupu su prisustvovali predstavnici regionalne deponije, otkupnih stanica, nevladinih organizacija i medija, ukupno 13 prisutnih. Diskusija je rezultirala zaključkom da se uputi dopis nadležima u Gradskoj upravi koji pod hitno treba da iniciraju postupak za izmenu postojeće, odnosno izradu nove Odluke o održavanju čistoće.

Povratak...